A táplálkozásunk mentorálható?

A táplálkozásunk mentorálható?

Mit jelent a Karantén?

avagy mikor tudod, hogy tényleg otthon vagy?

2020. március 22. - taplalkozasmentor

Szia!

Üdvözöllek újra a heti blogposztomban. Remélem a heted jól telt és otthon maradtál.

Újabb egy mozgalmas heten vagyok túl, attól függetlenül, hogy senkivel sem találkozom, az élet még nem áll meg.

Kezdődött ott a történet, hogy a héten a cég bejelentette, hogy keddtől HomeOffice-ban fogunk dolgozni, aminek örültem, mert így több idő jut arra, hogy többet foglalkozzak a minőségi Énidőmmel. Így kedden neki is álltam az itthoni munkának, ami először fura volt, aztán ahogy haladtak előre a napok egyre inkább megszoktam, bár maradjunk annyiban, hogy a kis irodám azért is hiányzik, mert nem sétáltam semmit csak itt a lakásban, de ha ez kell ahhoz, hogy mást megvédjek, vagy ne terjedjen tovább a vírus akkor állok elébe.

Vasárnap tettem fel egy kérdést instastoryba, azzal kapcsolatban, hogy ha téged is érdekel akkor kérdezhetsz a Life és Business Coach képzésről és magáról a Coaching folyamatról, mivel volt olyan is ami ismételte magát így összefoglalóan egyszer kerültek beválogatásra, de a válaszokat itt olvashatod, vagy az instagram feed-emben :)

Nagy örömömre, az itthonlét egyik pozitív előnye, ha jön a postás, nem kell értesítőt írnia, és itt hagyni a postaládában, majd miután észrevettem, menjek a területi postára, hanem csengetés és át is vettem a csomagot, ezzel is elkerülve a sorban állást a postán és az utcán való közlekedést. :)
Facebook oldalamon már biztos láttad mit hozott a postás, de ha esetleg elkerülte volna a figyelmedet, akkor kövess be Facebookon vagy tekintsd meg itt a blogban a kapott csomagot :D
Mint arról már korábban is olvashattál, de volt egy közös projektünk a Nestlével az Egészségesebb gyermekekért program keretein belül, aminek a köszönetcsomagját kaptam meg a cégtől. Ami tartalmazott egy erős felbontású HD LED körfényt, egy kameraállványt és egy saját termékekből álló csomagot.

img_3823.jpegimg_3826.jpeg

Miután megkaptam a kör LED fényt ki is kellett próbálnom, igaz 3 nappal később, de sosem késő elkezdeni :D
Szóval nagyon sokat ügyködtem, hogy jó képet készítsek, mert már ideje lett volna egy új profilképet készíteni. Így közel 30-40 perc szenvedés közül kiválasztottam a számomra legalkalmasabb képet, fekete-fehér effekt rá és zsa mehet profil képnek.

Miután posztolva lett a képem, nem vár reakciók jöttek. Többen is rám írtak, hogy: "Valami baj van Peti, vagy miért vagyok ilyen szigorú/szomorú a képen? Tudok segíteni?"

Egyrészt megható volt, hogy ennyien gondoltak rám és vették a fáradtságot, hogy írjanak nekem, másrészről meg kicsit érdekes volt a helyzet, ugyanis én nem gondoltam volna olyan szomorúnak vagy szigorúnak a képet, egyszerűen csak nem volt kedvem mosolyogni. Tény, hogy alig készül rólam nem mosolygós kép, fekete-fehér effektussal meg végképp kevesebb készül, de most ehhez volt hangulatom. Szóval nem kell aggódni nem készülök semmilyen rossz vagy életet veszélyeztető lépésre, egyszerűen csak a helyzet annyi, hogy a sok mosolygásba is bele lehet fáradni, és milyen leendő Coach lennék ha csak a mosolyt és a pozitivitást mutatnám feléd. ;)

Itt lesz az az ominózus kép:

img_3846_1.jpeg(Kíváncsi vagyok a véleményedre, így ha van kedved hagyj itt egy kommentet a blogbejegyzés alatt)

Már említettem neked korábban is, hogy számos karitatív szervezet tagja vagyok, ezek kivétel nélkül olyan csapatok ahol egy mást inspiráljuk a céljaink elérésében. Így a hétvégén a DEHÖK Egészségügyi Bizottsága is csatlakozott a Dedoles felhívására, a #zoknikihívás-ra, aminek a lényege, hogy felhívjuk az embereket arra, hogy milyen különbözőek vagyunk és vegyük észre egymást. A kihívás elsődleges célja, hogy a Down szindrómás emberekre fektesse a hangsúlyt. De, hogy mégis miből áll a kihívás? Merülhet fel benned a kérdés. Igazából nagyon egyszerű: március 21.-én húzz te is egymástól eltérő zoknikat és töltsd fel egy közösségi oldalra a #zoknikihívás hashtaggel. :)
Ami külön öröm volt számunkra, hogy több, mint 50 egyetemi hallgató csatlakozott hozzánk úgy hogy senki sem találkozott a másikkal :)

img_3847.jpegIgen, tudom nem elég színes és figyelemfelhívó, de csak fekete zoknijaim vannak :D

A héten már be lett jelentve, hogy folyamatosan írják össze azoknak az Orvos- és Egészségtudományi területen végzett vagy jelenleg is nappali tagozaton tanuló hallgatókat, akik ha kell tudnak egyből ugrani és be tudnak segíteni az eddig is hatalmas energiával dolgozó egészségügyi szakdolgozók mellé.

Mivel én Ápolás- és betegellátás alapszak Ápoló szakirányán végeztem, ergó Diplomás ápoló szakon így ha úgy adódik, akkor első kézből fognak és berendelnek, hogy végezzem azt amire az esküt feltettem. Van más ismerősöm is hasonló cipőben és úgy döntöttünk, hogy előkészülünk és segítünk magunkon, ezért vásároltunk maszkokat, de nem sebészit hanem vászon maszkokat. Amit majd mindjárt te is megnézhetsz ilyen badass. ;)

De még előtte ismételnem kell magam, mint múlt héten, hogy már nem elég a maszk viselése, és a kesztyű hordása, hanem a legjobb megoldás ha ki sem megyünk a lakásból. Pont emiatt lett az a poszt neve az ami, mert sokan nem tudják, mit jelent a karantén szó. Maga a Karantén azt jelenti, hogy egy elzárt helyen vagy a külvilágtól, tehát ha lejársz minden nap vagy másnap a kisboltba vagy a piacra,akkor ne mond azt, hogy te karanténban vagy!

Miután megvettük a maszkokat ünnepélyesen egy pohár bor mellett megbeszéltük a továbbiakat, és hogy innentől kezdve csak FaceTime vagy Skype, hogy még mi se találkozzunk.

img_3875.jpeg

Ha ki kell menned boltba, mert ne adj isten, valamit nem vettél meg a pár nappal ezelőtti karantén bevásárláson, akkor tartsd be a szabályokat, ami boltonként változhat:
- lehetőleg 1,5-2 méter távolságra állj meg mindenkitől
- viselsz maszkot
- EGYEDÜL menj vásárolni, és ne menjen veled az egész család
- ha bármelyik kockázati tényezőbe esel, akkor kérj meg mást, hogy menjen el neked a boltba. Erre már több településen jöttek létre csoportok, illetve az Önkormányzatoktól is lehet segítséget kérni.
- Ha 65 évesnél idősebb vagy, akkor eszedbe ne jusson kimenni az utcára kolbászolni, mert múltkor is előttem az egyik idős hölgy azért ment a SPARba, hogy vegyen egy filteres teát, és amikor megkérdeztem, miért nem kért segítséget, akkor csak annyit mondott: "Szét akartam nézni, hogy tényleg milyen kevesen vannak, meg én már túléltem '56-ot, mi bajom lehet?' Ezeket a mondatokra szeretné részletesebben is reagálni, de már így is hosszú a blog, szóval ezt most napoljuk... Mert lehet elég erős lenne most a véleményem így hagyok neked és magamnak is 1 hetet, hogy lenyugodjak :D Mindenki érdekében.

Jaj, majdnem elfelejtettem neked bemutatnia a Badass maszkomat használat közben, íme:

img_3879.jpeg(Vajon mosolygok?)

A heti konklúzió sem maradhat el. Egyrészt ha tényleg karanténban akarsz lenni, akkor ki se gyere #maradjotthon, illetve, hogy segítsünk egymáson akár lelkileg, akár egy bevásárlással is.

Ami a legfontosabb és téged is érint, hogy a héten elkezdtem egy "Napi pozitív" poszthullámot Facebookon és Instagramon, azzal a céllal, hogy ne mindig csak a koronavírussal olvass híreket, hanem egy kicsit gondolj magadra, és hogy vigyek egy kis színt az otthoni karanténba :)

A jövő héttől pedig olyan témával készülök ami biztos érdekelni fog téged, ami nem más, mint egy Healthy Karantén Food Blog, ahol különböző recepteket osztok majd meg veled, hogy hogyan is tudsz Karantén alatt egészségesen táplálkozni, és fitten tartani magadat. Minden recept elérhető lesz itt a blogon, de Facebookon, Instagramra is feltöltöm. :) Kövesd bátran a Healthy Karantén Food Blogot TE is. :)

Ha érdekelnek a mindennapjaim, (amit nem hinném, de ha mégis) akkor kövess Facebook-on és Instagram-on is. :)

Üdv,
Hajdú Péter
Life és Business Coachjelölt
Okleveles táplálkozástudományi szakemberjelölt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://taplalkozasmentor.blog.hu/api/trackback/id/tr2615544828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása